Dobra rozgrzewka

Myśląc o ćwiczeniach zazwyczaj wyobrażamy sobie wyczerpujący trening, który wyciska z mas ostatnie poty. Prawda jest taka, że trening wcale nie musi być bardzo intensywny, aby był skuteczny. Często zapominamy nie tylko o tej prawdzie, ale również o ty, że przed przystąpieniem do intensywnych i wyczerpujących ćwiczeń powinno się wykonać odpowiednią rozgrzewkę. Sport i ćwiczenia mają to do siebie, że trzeba uprawiać je z głową – inaczej w szybkim czasie można spotkać się z nieprzyjemnymi konsekwencjami pochopności i nieprzemyślanego zachowania. Dlaczego powinniśmy wykonywać rozgrzewkę i jak powinna ona wyglądać?
Rozgrzewkę powinno się wykonywać zawsze – bez względu na to, czy mamy zamiar uprawiać jogging, czy intensywnie trenować na boisku. Pozwala ona na uniknięcie wielu kontuzji, których bardzo łatwo można się nabawić, gdy zaczyna się intensywny trening, a mięśnie nie są należycie rozgrzane. Aby je rozgrzać niezbędne będą różnego rodzaju ćwiczenia rozciągające. Zalicz się do nich kręcenie głową, wymachy ramion, skłony i tym podobne. Warto pamiętać o tym, że rozgrzewka powinna odbywać się w kolejności od głowy do stóp. Należy pamiętać o rozgrzaniu każdej partii ciała, każdej partii mięśni – najlepiej sprawdzą się powolne krążenia.
Ćwiczenia rozciągające bardzo dobrze sprawdzą się rano, gdy na trening nie mamy wiele czasu – dzięki temu nasze ciało lepiej będzie czuło się w ciągu całego dnia.